Friday, December 20, 2013

when songkok meet scarft

Hye..salam..rase macam da lame x update..bz gler kot dgn asgment mlmbk n tekanan tok viva lg.huh..lega da setle semua..tengah2 serabut tu plak..mr.bf wat surprise.ha time tu ak sedap2 tgh golek2 kt katil. membuta..
 mr a.k.a beliau : salam.yunk. nak bgtau ni family abg nk dtg merisik syg au. Ayah cakap die nak kite ikot adat jugak.so hujung minggu ni diorg dtg uma sayang au.
mrs a.k.a aku : hah ye ke..haha..ko jgn buat kelakar. kte planning taun depan kn.byk keje +test+nk final+nk viva +dinner lg..huhu.da beli baju gojes2, x kn x pg lak kn.
mr a.k.a beliau : u need to choose me n my famly or ur dinner?bukan selame ni ckp excited ke nak kawen?
mrs a.k.a aku : haha.memangla tp x la secepat cm ni.takot plak x jd isteri solehah.aku kn ske lawan ckp ko.haha
mr a.k.a beliau : haha..abg merealisasikan impian syg je..so syg kene pndai pilih n divide mase la.

Lepas beliau kol ak trus ckp kt ibu. ibu aku tkejot gler.sebab ptame aku lom abes blaja lg.yg kedua tbe2 hjung minggu. ibu ckp dtg je la.kte prepare mane yg bleh.wah lega.minggu tu aku tgk satu family aku excited.ha nmpk x tu blom nk kawen lg.byk jugak keje2 kt uma diorg setle kn sbb ak mmg x dpt nk blik mggu tu.ponteng class pn x bleh.so adik aku yg pmpuan n mak bapak ak la setle kn.mungkin sbb ak ank ptame kot.so excited tu ade gak la.so everything ibu da setle. ksian gak mak aku 2/3 ari x tdo.tp seb bek ak da belikan mak ak bju awal2.ye r mule2 igt bju tu nk soh pki mse e-day nnt tp x pe la.t ak gntikn mak dgn bju bru. disebabkn parent ak ni divorce.so ak kne wat plan b plak.ak kol mak cik n pak cik aku tok jd wakil.time tu gak mak soh jmpot ayah.so ayah pn nmpk keje keras gak.ye la bakal wali nnt. Alhamdullillah diorg profesional sgt.sedare mare sabtu tu da dtg.uma mmg penuh.dah la uma aku kecik je.almaklumlah uma tamankan.so mcm sardin jugak.masing2 mlm tu x ckop tdo.smpi ke majlis ak da rase nerves.seb bek ade kawan bek ak cheah zainal tu.ilang skert nerves.seperti yg djnji kan 8.12.13 tu fmly beliau dtg dlm 3/4 buah kete cm tu.tp beliau x de la.still keje kt sabah.n mjlis bjln dgn lancar.tp bnde yg ak ske beliau mmg da prepare sume.cincin pn ktorg da beli awal..mse mjlis tu bru ak tau ape prasaan dirisik tp serius ujian mmg dtg bgolek2.kesian gak beliau.ak tbe2 ckp mtk tgguh la ape la padahal ak yg excited sblm ni.klo dah jodoh x kemane. Alhamdullillah thanks Mohamad Arif abdul Rahman..x de laki yg bleh tahan dgn prangai aku kecuali dia.trime ksih sudi komitmen dgn sy..kdg2 t pk gak ktorg contra tp serasi aku anak sulung beliau adik..haha..lps ni hang jd abg long kt umaa aku.so skrg ktorg tgh tggu for next step n final step..doakan ye korg..
amekaw..time ni aku sempoi pakai baju raye jerk..haha..tema JDT katanyer..hehe

so here is my family n future family.

ok yg ni kakak2 beliau.
big family :)


kat bawah ni plak menu yg mak sediakan. excited gak ibu aku ni nk dpt mnantu ptame.so menu die adelah :
nasi putih
ayam masak merah
ikan keli 
sayur turi masak lemak
nangka masak lemak
ikan kering
ulam
sambal belacan
mee rebus
roti jala
kuih karipap
kuih kole kacang
kuih apam
puding buah-buahan
dadih
buah tembikai
oren
epal
air orange



ok dadih yg aku wat paling laku k!!cepat je abes

lauk2 time tuh..kol 4 pg diorg da bgun masak sume bnde


lets eat!!!


No comments:

Post a Comment