Wednesday, February 26, 2014

tanpa keluarga siapalah saya

Entry kali ni adalah sambungan entry yg before ni. Sorry la ualls lmbt bz sesangat.Alhamdullillah majlis berjalan engan lancar atas bantuan ibubapa dan saudara-mara.Terima kasih x terhingga aku ucapkan. The best part yang aku rasa best ibu an ayah berbaik and diaorg sangat profesional(fyi diorg da lama bercerai). time macam ni nampaklah diorang bersungguh untuk majlis aku. Lagi2 aku anak sulung + ni pertama kali majlis bertunang dalam family sebelah mak + sebelah ayah cucu perempuan x ramai. Jadi makcik2 aku sume memang excited gler. Paling best pasal family aku ni, diorg willing tok buat2 kerja n memasak. Ada mak cik yang masak sayur,ada bubur kacang,ada bubur durian,ada buat kuih,ada bawak kek,ada bawak puding and macam2 x terkiralah. X lupe gak kawan2 mak aku sponsor kuih. Memang banyak gila kuih. Aku pon x rase naik juling tgk byk gila makanan. Alhamullillah syukur.Memang betol  Tuhan bukak pintu rezeki untuk pasangan yang nak membina masjid. Alhamdullilah akhirnya dapat jugak kami meralisasikan impian kami. JAdi pada pasangan yang nak bina masjid tu cepat2lah tapi aku suggest terus kawen je kalo nak save sebab tunang pon telan belanja yang besar.Beberapa hari sebelum tunang tu aku tanya arep, betol ke apa yg dia buat?Aku risau dia x puas enjoy(arep ni jnis lelaki yg duuk umah layan ps je jrg lepak) dengan masa single dia. Tibe2 aku jadi kesian kat dia. Then dia cakap dia x nak ade org len masuk minang aku( 2 taun lepas aku pna ckp kt die even kte kaple pon kalo umo aku da 24 die x komitmen + ade org minang dlu,aku trime je). xsangka dia ingat n btol2 die buat.Bila da tunang aku tengok dia makin serius plak,keje pagi petang siang malam semata mate nk kumpol duit kawen dengan aku. Terharu mak jemah!!Ibu n ayah aku plak da sibuk kire tetamu + catering mana. Sebenarnya aku rase kesian jugak kt parent aku sbb ak x keje n x bls lg budi diorg tbe2 da plan nak kawen tp aku yakin keputusan aku ni mmg terbaik sebab aku dapat lelaki yang sangat baik. Paling best disebabkan majlis ni ibu n ayah dah berbaik n boleh berkawan walaupun masing2 dah ada pasangan hidup. Aku sebagai anak x pernah salahkan diorg atas perpisahan diorg.Mayb dah jodoh diorg stakat tu.Paling penting bagi aku itu bukan alasan tok kte sebagai anak nak stress n buat perkare2 bodoh. lagi1 paling penting respect keputusan diorg In Shaa Allah kte rase biase walaupon kdg2 jeles tgk org jalan2 ade ibu+ayah.
akhirkata
kasih ibu sampai ke syurga
kasih ayah tidak terhingga
tanpa mereka tiadalah kita

ok aku tinggalkan korang engan pic2 family aku..


our family :) ..nmpk kn adik bradik x ramai..


i love this picca!!


me


kiri sekali mak cik faridah(mak kpd bestie aku cheah),mak ngah temah,aku,ibu n kak ngah
yg bwh tu anak2 sepupu aku :)


mak ngah n kak ngah.
uma diorg pnempatan bg aku klo nk lepak jb



with kak ngah.act ni kak long n kak ngah adelah cousin yg plg aku rapat memandangkn kami je pling tua.

sebelah tu nenek sebelah ayah.
yg kt bwh tengah2 tu mak ngah ana.
yg sebelah ayah ni kategory islamic person.
kiri kanan die bestie ak dr  dungun
yana n safi..


ni plak mak kepada bestie aku cheah yg x dpt dtg mse mjlis ktorg sbb die pg sukipt.
ble x dpt dtg die anta mam besar trus


ni pon mak  lang aku sebelah ayah.



yang ni family adik kepada ayah aku , cik idah



yg ni org yg terawal dtg membantu n terakhir balik.
sampai demam2 lagi.special thanks to them.
family cik na n cik din.
cik din ni kire org kuat dlm mjlis ni..


the family 


cousin


with bestie yana n safi

 happy together


bestie dunia akhirat rafiuddin idris


thanks ecah sbb dtg


thanks u alls

No comments:

Post a Comment